Bespreek je klachten met ons

Wij doen ons uiterste best om je de aller beste zorg te bieden. Dat je je goed voelt bij onze zorg is voor ons het belangrijkste. Ervaar jij dit niet zo? Bespreek het dan alsjeblieft met ons. Wij luisteren naar je verhaal en proberen samen met jou een goede oplossing te vinden.
Heeft u een klacht? Blijf er niet mee rondlopen
1. Bespreek je klacht met je verloskundige
Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij ons. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen. Of je geruststellen. Of op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt. We maken graag een aparte afspraak met je. Dan hebben we rustig de tijd om te praten. Als je het lastig vindt om het gesprek te voeren, kun je iemand die je vertrouwt meenemen naar dit gesprek.
2. Schakel een klachtenfunctionaris in
Wilt je meer weten over uw rechten of wilt je advies? Of wil je een klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vind je het prettig als iemand je helpt bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris. We hopen natuurlijk dat we er samen uit kunnen komen zonder dat dit nodig is, tevreden ouders zijn ons doel. De klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig. Zij bespreken waarover je ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met een klacht. Zij adviseren je over wat je kunt doen. Ze helpen je ook om het gesprek met ons aan te gaan als je dat moeilijk vindt. Of om een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan jou en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
Contact met de klachtenfunctionaris Neem contact op met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, je klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvang je van ons bericht wat we hebben gedaan met uw klacht.
Als je er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kun je de klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. Kijk voor meer informatie op de website van de Geschilleninstantie Verloskunde.